11 december 2017

Vi har inga pengar

Allmänt

Stöööön.
 
Jag och Theo har på något sätt lyckats slarva bort Theos plånbok. Naturligtvis försöker Theo skylla på mig, men låt oss vara lite ärliga för en stund; Män slarvar bort saker. Sina nycklar, verktyg, favvokallingar och glömmer kvar barnen på skolan. Vi kvinnor har stenkoll på allt, tittar med ögonen och hittar allt som våra män inte kan hitta.
 
Så.
 
Den enda gången jag inte kan rädda situationen genom att raskt plocka fram makens förlorade ting är det självklart JAG som MÅSTE ha slarvat bort den. 
 
Suck.
 
Dessvärre hade vi alla kort i den plånboken så nu är vi tillfälligt panka.
 
Imorgon ska vi leka medeltidsvecka här hemma. Frukosten är nämligen slut. Jag ska palla äpplen hos grannen och sedan hålla en obeställd föreläsning om hur det är att växa upp i ett fattigt hem inför mina äppelätandes barn😀
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress